חיזוק רצפת האגן | בריחת שתן

חיזוק רצפת האגן

חיזוק רצפת האגן חשוב לגברים ולנשים כאחד שכן ריצפת אגן חזקה מסייעת לשמירת שתן ומונעת את בריחתו. מעבר לכך, כאשר רצפת האגן חלשה היא עלולה לגרום לכאבים, צניחת איברים ואף לבעיות בפעילות המינית. חיזוק שרירי רצפת האגן יכולה להיעשות במגוון תרגילים אשר נדרשים להיעשות באופן עקבי, בכל יום ואף מספר פעמים ביום.

כדי לחזק באופן יעיל את רצפת האגן יש תחילה לזהות את השרירים הנכונים למיקוד. כדי לעשות זאת, נסו לעצור את זרימת השתן באמצע הזרם. השרירים שבהם אתם משתמשים כדי לעשות זאת הם שרירי רצפת האגן. חשוב להתחיל בכמה תרגילים פשוטים ולהעלות את רמת הקושי בהדרגה ככל שמתחזקים. בדרך כלל מתחילים עם תרגילי קיגל, אשר כוללים כיווץ והרפיית שרירי רצפת האגן, החזקת הכיווץ למשך מספר שניות וחזרה על התרגיל עוד כעשר פעמים. ניתן גם לבצע גשר או סקאוטים אשר מהווים תרגילים יעילים לחיזוק רצפת האגן ובלבד שתיעשה חזרה על כל אחד מהם מספר פעמים ביום.

יש לשלב את התרגילים בשגרת היומיום, בין אם בתנוחת ישיבה, עמידה או שכיבה. קשה מאד לראות את התרגול שנעשה בשרירים אלה כלפי חוץ, כך שניתן לבצעם גם בזמן העבודה או מול קהל. אך אם אינכם בטוחים לגבי הטכניקה הנכונה של התרגילים או שיש לכם חששות בריאותיים, עדיף לבקש הדרכה מפיזיותרפיסט או איש מקצוע אחר בתחום הבריאות. כמו כן חשוב להתאזר בסבלנות ולהתמיד בתרגילים, מכיוון שניתן יהיה לראות תוצאות משמעותיות רק לאחר מספר שבועות ואף חודשים.

במקביל לעשיית התרגילים ובנוסף להם ניתן להשתמש גם במכשירים ביתיים, אשר מיועדים לחיזוק שרירי רצפת האגן. קייגול בוסט לגברים ומכשיר קייגול לנשים עובדים על שיטת ביופידבק ולמעשה מלמדים את המטופלים לבצע את התרגילים באופן מכוון, מודרך ונכון יותר. 

חשוב להבחין בין מכשיר המשמש ביופידבק לנשים וגברים שתפקידם העיקרי הוא לוודא שהתרגול לתרגילי רצפת האגן הוא נכון, לתת פידבק בזמן אמת ולהכווין את המטופל לתרגול נכון ויעיל.

במקביל יש מכשירים כדוגמת היי טאצ' שור שהוא מכשיר סטימולטור לחיזוק רצפת האגן זאת אומרת שהמכשיר הוא זה שמבצע את הכיווץ וההרפייה של שרירי רצפת האגן.

היי טאצ' שור מגיע עם אלקטרודה וגינאלית לנשים או אלקטרודה אנאלית צרה לגברים. 

השימוש עם מכשיר היי טאצ' שור בעצם עושה את העבודה למטופל ובכך מחזק בעצמו את שרירי רצפת האגן. בראייה רוחבית נכון שיהיה את שני המכשירים אחד מחזק את רצפת האגן והשני נותן פידבק נכון לתרגילי רצפת האגן.

 

חיזוק רצפת האגן – תרגילים

תרגיל מס' 1:

שכבי על גבך והצמידי את הגב למזרון בלי להשאיר רווח בין גופך למזרן, הניחי כרית מתחת לאגן. ישרי את רגלייך כלפי מעלה ובצעי ירידה של הרגליים לכיוון הרצפה, תוך כדי כווצי את שרירי הבטן והסוגרים.

תרגיל מס' 2:

הניחי את האמות על מזרן תוך כדי שהמרפקים מונחים בקו ישר על המזרן, עם הכתף כלפי מטה – החזיקי את הגוף באוויר ותוך כדי כווצי את שרירי הבטן והסוגרים, החזיקי כך בין 30-40 שניות.

תרגיל מס' 3:

עמדי על רגל אחת, ואת הרגל השנייה תכפפי לכיוון הפנים. שמרי על ברך מורמת אל קו האגן, תוך כדי כיווץ הבטן והסוגרים, בצעי את התרגיל בין 20-30 שניות.

חשוב לציין שתרגילי רצפת האגן לא צריכים להיות כואבים. אם אתם חווים כאב או אי נוחות, יש להפסיק את התרגיל ולהתייעץ עם הרופא או המטפל. ביצוע לא נכון של תרגילי רצפת האגן עלול להוביל לבעיות נוספות, ולכן חיוני וקריטי ללמוד את הטכניקה הנכונה. לכן בנוסף לתרגילים או במקומם תוכלו להיעזר במכשירים ביתיים אשר מיועדים בדיוק למטרה זו של חיזוק רצפת האגן, ופועלים בשיטת הביופידבק כמו קייגול בוסט לגברים והיי טאצ' לנשים.

לנשים לחיזוק רצפת האגן ולטיפול בבריחת שתן או דליפת שתן היינו ממליצים על מכשיר ביתי ויעיל
הנקרא היי טאצ' שור – i Touch Sure , מכשיר זה הינו סטימולטור לחיזוק רצפת האגן ולמניעת בריחת או דליפת שתן טיפול טבעי ללא צורך בניתוח מאמן אישי לשרירי ריצפת האגן באמצעות גירוי חשמלי. גם גברים יכולים להשתמש עם המכשיר רק עם אלקטרודה אנאלית לחיזוק רצפת האגן ולטיפול בבריחת שתן. גברים הסובלים מבריחת שתן או דליפת שתן שרוצים לחזק את רצפת האגן מבלי להשתמש באלקטרודה פנימית יש לנו גם פתרון והוא נקרא מכשיר קייגול בוסט

 

צפו בסרטוני הסבר על מכשיר היי טאצ' שור לחיזוק רצפת האגן

צפו בסרטוני הסבר על מכשיר קייגול בוסט לחיזוק רצפת האגן

אולי עוד יעניין אותך: