בריחת שתן אחרי לידה

מדוע זה קורה ומה הטיפול?

להביא חיים חדשים לעולם זו חוויה מרגשת ומשנה חיים, אך לצערנו אנו עלולות לחוות תופעות לוואי פחות נעימות כמו בריחת שתן אחרי לידה. בריחת שתן אחרי לידה זו תופעה שכיחה, למעשה כשליש מהנשים סובלות מבריחת שתן לאחר הלידה. אז למה אנו חוות בריחת שתן? ואיך אפשר לטפל? כל הפרטים בכתבה – הישארו איתנו!

המשיכו לקרוא!

בריחת שתן אחרי לידה – מה הגורמים?

נשים שחוות בריחת שתן אחרי לידה הן לרוב נשים שחוו בריחת שתן בהריון עצמו. אצל נשים מסוימות לאחר הלידה התופעה מפסיקה לצמיתות, אך אצל אחוז גדול מהנשים התופעה ממשיכה גם לאחר הלידה. בריחת שתן אחרי לידה היא בדרך כלל בריחת שתן במאמץ, כלומר בריחת שתן המתפרצת במצבים בהם אנו מפעילות לחץ על הרחם – למשל כאשר אנו מתעטשות, מבצעות פעילות גופנית, צוחקות, רוקדות ועוד.
בריחת שתן במאמץ נחשבת לבריחת השתן השכיחה ביותר בקרב נשים צעירות. בנוסף, בריחת שתן עלולה להתפרץ עקב דלקת בדרכי השתן – במקרה זה הרופא המטפל ככל הנראה ימליץ לכן על שימוש באנטיביוטיקה שתסייע בריפוי הדלקת, ותמנע את דליפת השתן. גורמים לבריחת שתן אחרי לידה:

  • התמודדות עם סוכרת הריון
  • עישון
  • לידה נרתיקית 
  • ילדת מספר רב של פעמים 

איך מטפלים בבריחת שתן אחרי לידה?

  • תרגילים לחיזוק רצפת האגן חשוב לשלב בשגרה תרגילים לחיזוק רצפת האגן, מאחר שמדובר באזור אינטימי תוכלי לבצע את התרגילים מתי שתרצי – אפילו בעת הטיפול בתינוק, או בזמן מטלות הבית.
  • תזונה בריאה מחקרים הוכיחו שיש קשר ישיר בין עודף משקל לבין בריחת שתן, לכן חשוב להקפיד על תזונה בריאה תוך הפחתת פחמימות ריקות, ומאכלים מטוגנים. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם דיאטנית כדי שתוכל להתאים לך תפריט בריא שיסייע לך להתמודד עם בריחת שתן אחרי לידה. 
  • הימנעי משתיית נוזלים לפני השינה – לעיתים קרובות בריחת שתן אחרי לידה מתרחשת בעת השינה, דבר היוצר מצב מאוד לא נעים עבורנו ולעיתים גם עבור בן הזוג שחולק איתנו את המיטה. כדי להימנע מכך אנו ממליצים לא לצרוך נוזלים רבים לפני השינה ובכך למנוע את בריחת השתן.

אילו תרגילים לחיזוק רצפת האגן יכולים לעזור להתמודד עם בריחת שתן לאחר לידה?

תרגיל מס' 1:

שכבי על גבך והצמידי את הגב למזרון בלי להשאיר רווח בין גופך למזרן, הניחי כרית מתחת לאגן. ישרי את רגלייך כלפי מעלה ובצעי ירידה של הרגליים לכיוון הרצפה, תוך כדי כיווץ של שרירי הבטן והסוגרים. 

תרגיל מס' 2:

הניחי את האמות על מזרן תוך כדי שהמרפקים מונחים בקו ישר על המזרן, עם הכתף כלפי מטה. החזיקי את הגוף באוויר ותוך כדי כווצי את שרירי הבטן והסוגרים, החזיקי כך בין 30-40 שניות.

תרגיל מס' 3:

עמדי על רגל אחת, ואת הרגל השנייה תכפפי לכיוון הפנים. שמרי על ברך מורמת אל קו האגן, תוך כדי כיווץ הבטן והסוגרים, בצעי את התרגיל בין 20-30 שניות.

האם קיים מכשיר שמטפל בבעיית בריחת שתן אחרי הלידה?

פתרון אפקטיבי להתמודדות עם בריחת שתן הוא מכשיר היי טאץ שור (I Touch Sure) הפתרון המושלם לבריחת שתן.

אם גם אתן סובלות מבריחת שתן חשוב שתכירו את I Touch Sure – מכשיר משנה חיים, ללא תופעות לוואי. 

המכשיר מטפל ומונע את תופעת בריחת השתן, תוך חיזוק שרירי רצפת האגן. השימוש במכשיר קל ונוח, הוא מתבסס על אלקטרודה פנים וגינאלית, המכשיר מפעיל גירוי על שרירי רצפת האגן ומחזק אותם.

המכשיר מסייע בהתמודדות עם תופעות רבות כמו למשל:
· התמודדות ומניעה של בריחת שתן
· שלפוחית רגיזה
· דחיפות במתן שתן
· בריחת שתן בעת יחסי המין

 

אולי עוד יעניין אותך:

 התמודדות עם בריחת שתן אחרי לידה זה לא דבר פשוט בכלל, הוא משבש את שגרת חיינו ועלול לפגוע במצב הנפשי. באתר בריאות אונליין אנו מתמחים בשיווק של מגוון רחב של מכשירים שנועדו לחזק את רצפת האגן, המוצרים שלנו סייעו לאלפי אנשים לשפר את מצבם הבריאותי. הקניה דרכנו מאובטחת, ויש לנו שירות לקוחות מצוין ואדיב. 
אנחנו כאן עבורכם לכל שאלה וייעוץ.