אימון השלפוחית

מאת: יהודית שריג ז"ל, פיסיותרפיסטית, מרפאת רצפת האגן, המכון הגסטרואנטרולוגי, מרכז רפואי שיבא – תה

דף הסבר לתרגול אימון השלפוחית

תירגול זה נועד להגדיל את הרווח בין זמני הטלת השתן ו/או ללמדך איך למנוע תכיפות, דחיפות ודליפת שתן בדרך לשירותים.

מטרות התרגול באמצעות תרגיל "אימון השלפוחית" הנם:

  1. להגדיל את נפח האגירה של השלפוחית עד לנפח אגירה תקין, הנע בין 350-250 סמ"ק.
  2. להגיע למספר הטלות שתן יומי של עד 7 פעמים ביום ומקסימום פעם 1 בלילה – מבלי להפחית בשתיה!

האמצעים בהם ניתן להיעזר כדי להצליח:

  • מילוי "יומן הטלת השתן" במשך התקופה בה מתבצע תרגול  "אימון השלפוחית" מאפשר לקבל נקודת מוצא להשוואה ומשוב להתקדמות.
  • כדי להצליח מומלץ להיעזר ב"תרגיל הדחייה".

הוראות ביצוע:
על פי יומן הטלת השתן יש לנסות לדחות את מועד הטלת השתן, מרגע שחשת את הצורך הראשון להתרוקן:

  • ב- 5 דקות בשבוע הראשון
  • ב- 10 דקות בשבוע השני
  • ב- 15 דקות בשבוע השלישי
  • ב- 20 דקות בשבוע הרביעי
  • וכו' – עד שניתן יהיה לאגור שתן מינימום שעתיים בין הטלת שתן אחת לשניה.

טיפים להצלחה במשימה:

  1. להמנע ממשקאות משתנים – כמו אלו
    (א) המכילים קופאין (למשל: קפה, תה, קולה)
    (ב) המכילים אלכהל לבן (למשל: בירה לבנה, יין לבן, וויסקי, אערק, שמפניה – וכו')
  2. שעתיים לפני השינה מומלץ להפסיק לשתות ו/או לאכול – פירות עתירי נוזלים (כמו: אבטיח, מלון, ענבים – וכו')

בהצלחה

קבלי חינם מדריך לחיזוק רצפת האגן

השאירי כתובת אימייל שלך לקבלת המדריך